- Professionele aanpak
- +10 jaar ervaring
- Hubspot, Endear, Reamaze, Salesforce,…
- B2B & B2C ervaring
- Agile werking
Hoe pakken we een CRM integratie aan?
Wat is CRM integratie?
CRM-integratie verwijst naar het combineren van meerdere softwaresystemen die worden gebruikt om de klantenservice-, verkoop- en marketingfuncties van een bedrijf te beheren in één centraal CRM-systeem (Customer Relationship Management).
Door dit te doen, zorgt CRM-systeemintegratie ervoor dat een bedrijf een gestroomlijnd proces heeft voor het afhandelen van taken voor verkoop, marketing en klantenservice, terwijl het er ook voor zorgt dat de organisatie zo efficiënt mogelijk gebruik maakt van de CRM-software zelf door actuele, accurate informatie in te voeren in uw klantendatabase.
Voordelen van CRM integraties
Verbeterde toegankelijkheid en kwaliteit van gegevens
De integratie van CRM met je e-commerce platform verrijkt je klantgegevens. Voorheen anonieme of ongekoppelde data wordt nu verbonden met individuele klantprofielen en -accounts. Hierdoor heb je al je relevante statistieken op één plek, zonder tussen verschillende dashboards te schakelen. Wil je bijvoorbeeld weten welke producten het best verkopen binnen een klantsegment? Gebruik je CRM-integratie om deze data te genereren. Tag elke klant binnen het segment en haal de verkoopgegevens op om te zien welke artikelen het meest verkocht zijn.
Verhoogde verkoop
Dankzij CRM-integraties kun je je marketing en communicatie personaliseren. In plaats van elke klant hetzelfde te behandelen, pas je interacties aan op basis van hun aankoopgeschiedenis. Verkoop je bijvoorbeeld 10 kenmerkende geuren voor je kaarsenmerk, dan kun je klanten groeperen op basis van de geur die ze hebben gekocht. Vervolgens stel je een geautomatiseerde e-mail in die naar deze klanten wordt gestuurd zodra de voorraad van die geur laag is. Zo stuur je gerichte e-mails naar klanten die je producten echt waarderen, zonder je hele e-maillijst te belasten.
Verhoogde klanttevredenheid
Met CRM-integratie kun je e-mail- en berichtenplatforms combineren met je CRM-oplossing, waardoor je e-mails en contactpersonen rechtstreeks vanuit het CRM beheert en geautomatiseerde marketingberichten verstuurt. Dit stelt je in staat om zowel je marketing als je klantenservice te personaliseren. Daarnaast kun je communicatie instellen op basis van responspercentages, waardoor je de klanttevredenheid verhoogt en meer uit je bestaande relaties haalt.
Hogere efficiëntie
CRM-integratie stroomlijnt verschillende aspecten van je bedrijfsvoering. Door CRM-software te koppelen met ERP-applicaties kun je belangrijke klantgegevens, zoals demografische gegevens en accountgeschiedenis, op één plek bekijken. Daarnaast centraliseert de integratie van agenda’s, interne communicatie, marketing en verkoop met CRM niet alleen informatie, maar biedt het ook belangrijke klantinzichten die de productiviteit verhogen.
Automatiseringsmogelijkheden
CRM-integratie stelt je in staat geplande marketingmails te versturen via marketingautomatiseringssoftware en automatisch de relatie met klanten te evalueren op basis van vooraf bepaalde statistieken. Zo kan CRM-software een score toekennen aan klanten die reageren op of interageren met je communicatie, wat je een beter inzicht geeft in de klantwaarde. Het automatiseert ook repetitieve taken zoals planning, facturatie en urenregistratie, waardoor je efficiënter kunt werken.
Partner met e-commerce en CRM expertise
Enkele CRM geïntegreerde cases
Al onze partners op een rijtje
Wil jij online successen boeken?
Wij horen graag van u hoe we u verder kunnen helpen. Stel je vraag via het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.