Ontgrendel groei met CRM-integratie

CRM-tools helpen bedrijven om de verkoop uit te breiden of te stroomlijnen, nieuwe markten te vinden, klantgegevens te monitoren via helpdesktickets, de winstgevendheid te verbeteren en uiteindelijk de klantervaring en merkloyaliteit te vergroten.
  • Professionele aanpak
  • +10 jaar ervaring
  • Hubspot, Endear, Reamaze, Salesforce,…
  • B2B & B2C ervaring
  • Agile werking
Hoe pakken we een CRM integratie aan?

Wat is CRM integratie?

CRM-integratie verwijst naar het combineren van meerdere softwaresystemen die worden gebruikt om de klantenservice-, verkoop- en marketingfuncties van een bedrijf te beheren in één centraal CRM-systeem (Customer Relationship Management).

Door dit te doen, zorgt CRM-systeemintegratie ervoor dat een bedrijf een gestroomlijnd proces heeft voor het afhandelen van taken voor verkoop, marketing en klantenservice, terwijl het er ook voor zorgt dat de organisatie zo efficiënt mogelijk gebruik maakt van de CRM-software zelf door actuele, accurate informatie in te voeren in uw klantendatabase.

Voordelen van CRM integraties

Verbeterde toegankelijkheid en kwaliteit van gegevens

De integratie van CRM met je e-commerce platform verrijkt je klantgegevens. Voorheen anonieme of ongekoppelde data wordt nu verbonden met individuele klantprofielen en -accounts. Hierdoor heb je al je relevante statistieken op één plek, zonder tussen verschillende dashboards te schakelen. Wil je bijvoorbeeld weten welke producten het best verkopen binnen een klantsegment? Gebruik je CRM-integratie om deze data te genereren. Tag elke klant binnen het segment en haal de verkoopgegevens op om te zien welke artikelen het meest verkocht zijn.

Verhoogde verkoop

Dankzij CRM-integraties kun je je marketing en communicatie personaliseren. In plaats van elke klant hetzelfde te behandelen, pas je interacties aan op basis van hun aankoopgeschiedenis. Verkoop je bijvoorbeeld 10 kenmerkende geuren voor je kaarsenmerk, dan kun je klanten groeperen op basis van de geur die ze hebben gekocht. Vervolgens stel je een geautomatiseerde e-mail in die naar deze klanten wordt gestuurd zodra de voorraad van die geur laag is. Zo stuur je gerichte e-mails naar klanten die je producten echt waarderen, zonder je hele e-maillijst te belasten.

Verhoogde klanttevredenheid

Met CRM-integratie kun je e-mail- en berichtenplatforms combineren met je CRM-oplossing, waardoor je e-mails en contactpersonen rechtstreeks vanuit het CRM beheert en geautomatiseerde marketingberichten verstuurt. Dit stelt je in staat om zowel je marketing als je klantenservice te personaliseren. Daarnaast kun je communicatie instellen op basis van responspercentages, waardoor je de klanttevredenheid verhoogt en meer uit je bestaande relaties haalt.

Hogere efficiëntie

CRM-integratie stroomlijnt verschillende aspecten van je bedrijfsvoering. Door CRM-software te koppelen met ERP-applicaties kun je belangrijke klantgegevens, zoals demografische gegevens en accountgeschiedenis, op één plek bekijken. Daarnaast centraliseert de integratie van agenda’s, interne communicatie, marketing en verkoop met CRM niet alleen informatie, maar biedt het ook belangrijke klantinzichten die de productiviteit verhogen.

Automatiseringsmogelijkheden

CRM-integratie stelt je in staat geplande marketingmails te versturen via marketingautomatiseringssoftware en automatisch de relatie met klanten te evalueren op basis van vooraf bepaalde statistieken. Zo kan CRM-software een score toekennen aan klanten die reageren op of interageren met je communicatie, wat je een beter inzicht geeft in de klantwaarde. Het automatiseert ook repetitieve taken zoals planning, facturatie en urenregistratie, waardoor je efficiënter kunt werken.

Door zijn API first approach vormt Shopware het kloppend hart van je e-commerce activiteiten en is het platform makkelijk te integreren met externe systemen, en dus ook met PIM systemen. Per case bekijken we welke de beste oplossing is: of het nu gaat om een bestaande connector, een custom plugin gebouwd door Meteor of een integratielaag zoals Alumio, de beslissing is afhankelijk van klan tot klant en deze maken we graag samen met jou.

Meteor heeft ervaring in het opzetten van integraties / connecties tussen Shopware en Akeneo, Pimcore, Perfion, Inriver,…

ERP integration
PIM integration
DAM integration

Partner met e-commerce en CRM expertise

10j e-commerce kennis
Certified employees
Focus op code kwaliteit
B2B & B2C
Enkele CRM geïntegreerde cases
Klantencase: Man op motorfiets. Petrol Industries kleding

Denim craftsmanship

B2CShopify Plus
Logo van klant Petrol Industries

Geen fast fashion, wel kwaliteitsvol design waar je lang van kunt genieten.

Logo van partner Shopware
B2CShopware

Learn as you play

B2CShopify
Al onze partners op een rijtje

Wil jij online successen boeken?

Wij horen graag van u hoe we u verder kunnen helpen. Stel je vraag via het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

    Vul onderstaand contactformulier in