Shopify store 2.0: Wat betekent het voor jou?

Als de demonstraties die Shopify deelde een voorbode zijn, zal de nieuwe online editor het voor bedrijven mogelijk maken om gemakkelijk nieuwe paginasjablonen te maken en inspirerende content te creëeren zonder een letter code te moeten schrijven. Lees hieronder meer!

Onlangs kwam Shopify op hun jaarlijkse ‘Shopify Unite’ naar buiten met een mega upgrade. Ze noemden het zelf 1 van de grootste updates tot nu toe: “Today I am going to show you the biggest and boldest upgrade we have ever shipped to the online store”, aldus Vanessa Lee, store product director bij Shopify. De wijzigingen zijn dermate ingrijpend dat Shopify zelf over ‘Shopify store 2.0’ spreekt, en wij van Meteor zijn het hier volledig mee eens. Maar wat is er nu zo speciaal aan deze update(s)? En hoe kan jij hiervan profiteren als webshop eigenaar? Lees hieronder verder.

Als je ooit al met Shopify gewerkt hebt is het volgende zeker herkenbaar: Je hebt net een ‘killer homepage’ samengesteld via de editor en wil nu de rest van de website onder handen nemen. Je wil inspirerende content pagina’s maken en extra informatie aan specifieke producten toevoegen. Het is hier dat je op limieten begint te botsen en je de nodige flexibiliteit mist waardoor je beroep moet doen op ervaren Shopify developers of een extra CMS app dient aan te kopen met de bijhorende maandelijkse kost. Daar wil Shopify nu verandering in brengen. Met een aanpassing aan de template taal, de gekende Liquid, zorgt Shopify ervoor dat je als gebruiker meer een ‘drag & drop’ ervaring krijgt bij het creëeren van pagina’s die je gewoon bent bij systemen zoals WordPress en Wix.

Inspirerende content met Shopify wordt kinderspel

Als de demonstraties die Shopify deelde een voorbode zijn, zal de nieuwe online editor het voor bedrijven mogelijk maken om gemakkelijk nieuwe paginasjablonen te maken en inspirerende content te creëeren zonder een letter code te moeten schrijven. Een eerste voorbeeld van een webshop gebruik makend van het nieuwe systeem is de merchandise store van Netflix, en dit is niet toevallig. Netflix heeft namelijk nood aan een systeem waarbij het snel nieuwe content – en productpagina’s kan aanmaken, bijvoorbeeld wanneer er een nieuwe serie uitkomt. Link naar de shop: https://www.netflix.shop/

Screenshot of Netflix's merchandise store home page

Shopify heeft alvast een eerste open source theme uitgebracht (Dawn) met ‘store 2.0’ features en dit ziet er zeer veelbelovend uit. Het blijkt inderdaad kinderspel om elke content pagina (of het nu om een productpagina, categorie pagina of blogpost gaat) uniek te maken en specifieke informatie per pagina toe te voegen. De flexibiliteit voor de gebruiker wordt hiermee enorm vergroot in vergelijking met vroeger.

Introducing Online Store 2.0: What it Means For Developers — Shopify News (2021)

Schrijf een groeiend e-commerce verhaal met Shopify

Voor ons is het duidelijk: dit is een ‘major upgrade’ die meteen enthousiast zal onthaald worden door alle gebruikers van Shopify. Wat betreft pure e-commerce features en beschikbare extensies waren ze al onklopbaar, maar met deze CMS uitbreidingen heb je helemaal geen reden meer om voor een platform als WordPress, Wix of Drupal te kiezen wil je een groeiend e-commerce verhaal schrijven.

Meer weten? Contacteer ons voor een demo of bijhorende informatie.

Beroep doen op onze expertise?

Neem contact met ons op!

Misschien ben je ook geïnteresseerd in…

Shopify Partner Town Hall Hydrogen take-over

Lees meer

Commerce+ | Het e-commerce event van Shopify

Lees meer