Het jaarlijks online event georganiseerd en gehost door Shopify genaamd ‘Commerce +’ is weer achter de rug en wij waren digitaal aanwezig. Tal van nieuwe snufjes binnen het marktleidende e-commerce platform werden door het Shopify team uit de doeken gedaan, alsook zeer interessante gesprekken met (bekende) gastsprekers. Lees hieronder meer!
Commerce+ | Het e-commerce event van Shopify
In de afgelopen 18 maanden hebben een slordige 150 miljoen personen voor het eerst de weg gevonden naar online shoppen en dit is te merken aan de groei van vele webshops. De Corona pandemie heeft veel mensen verplicht om hun aankopen online uit te voeren en heeft vooral bewustwording gecreeërd naar het gemak en eenvoud van online shoppen. Vele webshops eigenaars zien dat het niet enkel meer gaat over producten aanbieden maar ook hun doelgroepen te bereiken via social media en een community hierrond op te bouwen. De vele sprekers kwamen op het Commerce+ event vertellen hoe zij inspelen op deze veranderende markten en hoe zij hun bedrijf laten meegroeien in dit innovatief digitaal tijdperk.
De eerste gastsprekers waren volgende DTC (Direct-To-Consumer) bedrijven.:
KJ Miller, Co-founder + Chief Executive Officer, Mented Cosmetics
Mel Marsden, Oprichter + Chief Brand Officer, Lounge Underwear
Diarmuid McSweeney, mede-oprichter + Chief Marketing en Community Officer, Gym+Coffee
Mogelijkheden voor het uitbreiden van DTC bedrijven naar retailers
Nu de digitale handel zich blijft ontwikkelen doen er zich ook steeds meer oportuniteiten voor het vlak van B2B . Voor sommigen is B2B-uitbreiding een reactie op de explosieve groei en vraag van retailers. Voor kleding is het een proactieve erkenning van een enorm potentieel en een slimme manier om nieuwe markten en nieuwe distributiekanalen aan te boren.
Sprekers van dienst omtrent dit onderwerp waren
- Natalie Holloway, Co-founder of Bala
- Kate Huyett, Chief Marketing Officer of Bombas
- Marc Day, Lead Digital Creative at Dose & Co