Dreams don’t have expiration dates

www.helloarchie.com
B2CShopify

Over Hello Archie

Hello Archie is een e-commerce start-up met een focus op duurzame en trendy merken voor baby’s en kinderen van 0 tot 6 jaar. Ondernemerskoppel Birgit Van Driessche en Tim De Witte zijn de initiatiefnemers van deze nieuwe webshop. Bij Meteor hadden we al snel door dat de ambities groot zijn, en de webshop zou dit ook moeten gaan uitstralen.

Op 5 jaar tijd wil Hello Archie de “Coolblue van de babysector worden”. Dit wil dus zeggen een zeer intens groeitraject. Hiervoor waren ze op zoek naar een partner die mee aan deze groei kan bijdragen en de nodige kwaliteit kan voorleggen. Uiteindelijk groeide het wederzijds vertrouwen na enkele gesprekken en werd Meteor als e-commerce partner gekozen voor dit uitdagend project.

Waarom Shopify?

Hello Archie heeft bewust gekozen voor Shopify als hun e-commerce platform om verschillende redenen. Ten eerste, vanwege de betrouwbaarheid van Shopify, kunnen klanten met vertrouwen bij hen winkelen, wetende dat hun gegevens veilig zijn. Daarnaast biedt Shopify een eenvoudig te gebruiken interface, waardoor zowel klanten als het team van Hello Archie moeiteloos kunnen navigeren.

De visueel aantrekkelijke ontwerpmogelijkheden van Shopify stellen Hello Archie in staat om een aantrekkelijke en uitnodigende online winkelomgeving te creëren, wat essentieel is voor het presenteren van hun producten. Bovendien maakt de flexibiliteit van Shopify het gemakkelijk voor Hello Archie om de webshop uit te breiden met tal van apps en functies, waardoor ze hun klanten steeds beter van dienst kunnen zijn en hun winkelervaring kunnen verbeteren.

Projectscope

Tussen de kick-off van het project en de uiteindelijke livegang van de webshop zat een periode van exact 2 maanden. Een kort en intens traject dus. Niet alleen de webshop op zich, maar ook achterliggende processen moesten kritisch bekeken worden. Men spreekt hier namelijk van een start-up dat snel naar een scale-up wil evolueren en meer. Er moeten dus systemen gekozen worden die zowel op korte als lange termijn dit proces aankunnen.

Naast een boeiend design traject en de ontwikkeling van de eigenlijke Shopify webshop, werd in overleg gekozen om Exact Online als ERP te kiezen en Klaviyo als marketing automation tool. Zo kunnen we Hello Archie van bij de livegang voorzien van de nodige automatisaties. Bovendien zijn Shopify, Klaviyo en Exact Online tools waarmee je als bedrijf kan groeien. De opstartkosten zijn maw beperkt, maar de mogelijkheden zijn op lange termijn heel groot.

Belangrijkste kenmerken

Klaviyo marketing
Exact online
integratie
Custom design
Advanced filtering
Analytics

Related cases

Jouw adres voor ambachtelijke pralines

B2CShopify

Natuurlijk slaap je beter

Logo van partner Shopware
B2CShopware

Voor de creatieve zielen

B2BB2CShopify Plus