Hello Archie is een e-commerce start-up met een focus op duurzame en trendy merken voor baby’s en kinderen van 0 tot 6 jaar. Ondernemerskoppel Birgit Van Driessche en Tim De Witte zijn de initiatiefnemers van deze nieuwe webshop. Bij Meteor hadden we al snel door dat de ambities groot zijn, en de webshop zou dit ook moeten gaan uitstralen.
Op 5 jaar tijd wil Hello Archie de “Coolblue van de babysector worden”. Dit wil dus zeggen een zeer intens groeitraject. Hiervoor waren ze op zoek naar een partner die mee aan deze groei kan bijdragen en de nodige kwaliteit kan voorleggen. Uiteindelijk groeide het wederzijds vertrouwen na enkele gesprekken en werd Meteor als e-commerce partner gekozen voor dit uitdagend project.
Neem zeker ook eens een kijkje op hun instagram account!
Tussen de kick-off van het project en de uiteindelijke livegang van de webshop zat een periode van exact 2 maanden. Een kort en intens traject dus. Niet alleen de webshop op zich, maar ook achterliggende processen moesten kritisch bekeken worden. Men spreekt hier namelijk van een start-up dat snel naar een scale-up wil evolueren en meer. Er moeten dus systemen gekozen worden die zowel op korte als lange termijn dit proces aankunnen.
Naast een boeiend design traject en de ontwikkeling van de eigenlijke Shopify webshop, werd in overleg gekozen om Exact Online als ERP te kiezen en Klaviyo als marketing automation tool. Zo kunnen we Hello Archie van bij de livegang voorzien van de nodige automatisaties. Bovendien zijn Shopify, Klaviyo en Exact Online tools waarmee je als bedrijf kan groeien. De opstartkosten zijn maw beperkt, maar de mogelijkheden zijn op lange termijn heel groot.