De webshop voor de allerkleinste

www.billimay.com
B2CShopify

Over Billimay

Vandaag verwacht de maatschappij heel wat van onze kinderen. In het onderwijs wordt steeds meer 1-op-1-begeleiding gegeven, maar eenvoudig is dat niet. Elk kind is anders en als ouder ken je jouw zoon of dochter het beste.

Met Billimay willen ze je ondersteunen om thuis de ontwikkeling van je kind spelenderwijs aan te moedigen. Hun assortiment stimuleert op een ongedwongen manier de cognitieve, motorische en sociaal-emotionele ontwikkeling. Maar bovenal wekt het de nieuwsgierigheid op, brengt het verwondering en zorgt het voor ontspanning, trots en geluk.

Over het bedrijf

In 1940 stampte overgrootvader Arie zijn allereerste winkel met speelgoed en huishoudartikelen in Rotterdam uit de grond: WILLEMSTEIN. In het begin verkochten ze voornamelijk huishoudartikelen zoals potten en pannen. Later werd het assortiment aangevuld met speelgoed. Van een bal en knikkers tot de boekjes van Annie M.G. Schmidt, de geliefde Monchichi en Mens-erger-je-niet.

Vader Nick groeide als 3de generatie op tussen het speelgoed en hielp als kleine jongen van 10 al mee in de winkel.  Kinderen al spelend de wereld laten ontdekken zit dus in hun genen. Met Billimay zetten ze dit verhaal graag verder.

Projectscope

Billimay is een start-up en de site moest van nul gemaakt worden. Het belangrijkste was dat wanneer je op de site kwam direct de speelsheid zag. Er zijn templates opgemaakt voor collecties en producten. Wat ook belangrijk was dat de producten in de juiste collecties kwamen.

De juiste fonts en kleuren zijn ingesteld alsook terugkomende elementen. Zo hebben sommige pagina’s een fijne en dynamische achtergrond.

Er moesten ook een aantal functies inzitten die we via apps hebben kunnen instellen. Inbox zorgt ervoor dat klanten vragen kunnen stellen over producten of hun bestelling. De MyParcel app maakt dat de bestellingen correct worden opgestuurd via de correcte couriers. Ook email marketing was een prioriteit. Klavyio is ingesteld om pop-ups en nieuwsbriefvelden te tonen. Natuurlijk kan de verlanglijst niet missen, hier hebben we Wishlist Plus voor gekozen, de lijst blijft ook al is de klant niet ingelogd.

Om de site zo warm mogelijk te maken hebben we ervoor gezorgd dat de Belgische en Nederlandse markt hun eigen content te zien krijgen. Email adressen en nummers eindigen op .be of .nl om het zo lokaal mogelijk te laten voelen.

Belangrijkste kenmerken

Verlanglijstje
Email marketing
AI Chatbot
Fullfilmentproces
Reviews

Related cases

Klantencase: Vrouwen passeren winkel van Lensonline

Uniek lenzenconcept in Europa

Logo van partner Shopware
B2CShopware
Logo van klant Lens Online
Klantencase: Man op motorfiets. Petrol Industries kleding

Denim craftsmanship

B2CShopify Plus
Logo van klant Petrol Industries

Natural energy for every moment of the day

B2CShopify