Shopware

Euro Shoe Group is een fashion groep die een herschikking heeft uitgevoerd binnen hun merkenaanbod. Shoe Discount is gerebranded naar Bristol en Avance werd ondergebracht bij het bedrijf Cardi Fashion. De beide merken draaiden destijds op Magento 1 software, gestart in 2012. Het doel dat Euro Shoe vooropstelde in de briefing was om een nieuwe state-of-the-art commerce omgeving te ontwikkelen met focus op omni-channel functionaliteiten en extra beleving voor de eindklant. 

Projectscope

Hun Magento 1 omgeving diende vervangen te worden door een Shopware omgeving. Aangezien het destijds nog ging om 2 merken (Avance en Bristol) werd er gekozen om 2 Shopware installaties te voorzien zodat deze flexbiel van elkaar kunnen opereren.
Meteor werkte een plan tot digitaal succes uit om samen met Euro Shoe de digitale ambities vorm te geven en een eerste versie van de nieuwe Bristol website te lanceren.

Aangezien Bristol een prijsspeler is, moet er rekening gehouden worden met een druk verkeer van klanten. Op piekmomenten komen er 2500 orders per dag binnen via de webshop. Belangrijk is dus om een omgeving te hebben die dergelijk verkeer aankan zonder aan performantie in te boeten.

Client

Bristol

Website

bristolshop.be

Belangrijkste kenmerken

Algemeen

  • Vervanging Magento
  • Tot 2500 orders / dag
  • Omni-channel omgeving
  • Complex integratie landschap

Integraties

  • Magnus OIL
  • Cow Hills
  • Adyen
  • Elastic search
  • Tweakwise

Modules

  • Blog
  • Store locator
  • Enterprise plugins
  • Channable
  • Google Tag Manager

Related cases

Shopware

Light Gallery

Light Gallery

Lees meer
Menu