B2CShopware

Horta is een groep van onafhankelijke winkels en jouw specialist in tuin & dier. Met hun jarenlange ervaring en liefde voor het vak, geven de uitbaters professioneel advies op jouw maat. Met winkels over het hele land, kennis die steeds wordt uitgewisseld onder de winkels en medewerkers die het hele jaar door worden opgeleid, garandeert Horta een uitzonderlijke service.

Je kan bij Horta terecht voor je moestuin of je siertuin en voor je huisdier of je neerhofdier. Maar je bent bij Horta ook aan het juiste adres voor de laatste decoratietrends, een enorm aanbod om je eigen brood te bakken, al het nodige voor je tuininrichting, afsluitingen, zwembad of vijver en natuurlijk alles voor de perfecte barbecue. Kortom: elke levensgenieter die houdt van het buitenleven, vindt bij Horta wat ie zoekt.

Projectscope

De doelstelling van de Horta groep is op een duurzame manier de omzet en het rendement van zijn winkels te verbeteren. Om deze doelstelling te behalen wil Horta tegen eind 2023 een modern digitaal eco-systeem hebben dat hun in staat stelt om zowel online als in de fysieke winkels de consument de beste retail-ervaring te geven in Tuin & Dier. Dit traject wordt opgedeeld in 3 fases:

  1. Nieuwe website met gebruiksvriendelijk CMS om de consument meer te kunnen inspireren
  2. Click & collect webshop met geautomatiseerde en gesegmenteerde e-mail marketing
  3. Webshop: volledig geïntegreerde e-commerce architectuur

Momenteel staat fase 1 live, waarbij de consument nu online het assortiment van Horta kan raadplegen, informatie kan vinden over zijn favoriete winkel en een uitgebreide waaier aan tips en tricks kan terugvinden. In de nabije toekomst zullen fase 2 en fase 3 uitgerold worden, waarin Meteor Horta begeleidt op zowel technisch, strategisch als marketing vlak.

Richting omnichannel

Een traditionele retailer dat bestaat uit een netwerk van onafhankelijke franchisehouders omzetten naar een omnichannel geheel kan niet van vandaag op morgen gebeuren. Welk assortiment wordt er online aangeboden? Welke prijzen? Wat als het winkelmandje producten bevat die je niet kan ophalen in jouw aangeduide winkel? enz. Dit zijn complexe vraagstukken waarvan de antwoorden impact hebben op de hele digitale architectuur en organisatie. Meteor begeleidt Horta doorheen deze uitdagingen door op het juiste moment de nodige expertise samen te brengen. Zo stellen we met Horta de toekomstige roadmap samen en komen we stap voor stap tot een geintegreerd e-commerce verhaal.

Er werd gestart met het design waarin er al werd rekening gehouden met de 3 fases. Het resultaat is een fris, modern en converterend design dat door Meteor samen met de huisstijlgids in Shopware werd geimplementeerd en omgezet naar CMS blokken zodat Horta hier zelf flexibel mee kan omgaan. De productcataloog wordt via het PIM systeem (Perfion) ingeladen en prijzen, stock, promoties,… worden met het ERP (Navision) uitgewisseld. Deze complexe integraties werden door Meteor op een professionele en future proof manier uitgevoerd.

Client

Horta

Website

horta.org

Belangrijkste kenmerken

Algemeen

  • Stap voor stap richting omnichannel
  • Netwerk van onafhankelijke winkels
  • Nadruk op performantie
  • Inspirationeel
  • Ruim assortiment

Integraties

  • ERP: navision
  • Dotdigital
  • PIM: Perfion
  • Mollie

Modules

  • Shopware publisher
  • Enterprise search
  • Blog
  • fast variant switcher
  • Social shopping

Related cases

Caroline Biss Shopware
B2C, Shopware

Caroline Biss

Caroline Biss

Lees meer