Bekende modewinkel op Shopware

labottega.be

B2CShopware

Over La Bottega

La Bottega is een totaalconcept waar jong en oud, man en vrouw terecht kan. Het is een heuse concept store om te genieten, beleven en ontdekken. De uitgebreide keuze aan kwalitatieve schoenen, modieuze kleding, trendy accessoires, lifestyle artikelen en good food maken deel uit van La Bottega’s verhaal. Haar grootste troef is het geven van stylings en iedere vrouw doen stralen, vanbinnen én vanbuiten, dag in én dag uit.

La Bottega zou nooit zo een succesverhaal geworden zijn zonder hun zaakvoerders Karine Valy en Marc Jamar. Dit ondernemend duo heeft alles uit de kast gehaald om te bouwen aan een totaalconcept dat van naald tot draad klopt. Lees hun volledig verhaal via deze link.

Projectscope

La Bottega kwam naar Meteor met enkele duidelijke pijnpunten:

  • Problemen met de integratie tussen hun Drupal en het ERP
  • Te weinig flexibiliteit in het CMS
  • Te veel afhankelijk van het development agency voor aanpassingen
  • Te weinig synergie tussen online en offline

Naast deze pijnpunten zijn er ook heldere ambities om de webshop in omzet significant te doen groeien. Dat wordt natuurlijk moeilijk als het e-commerce platform niet flexibel is en niet kan gebruikt worden door het interne marketing team. Samen met Meteor werd er daarom gekozen voor Shopware 6. Met dit platform heeft La Bottega nu een tool waarmee het snel kan inspelen op nieuwe trends en vragen van de klant, waarbij het technisch ontzorgd wordt dankzij de flexibiliteit omtrent integraties.

Design en techniek

La Bottega mocht dus in een nieuw jasje gegoten worden. Een nieuw design ontwerpen voor een ambitieuze modewinkel is altijd een fijne uitdaging voor elke creatieve designer. Aan de hand van enkele workshops werd er goed in kaart gebracht waar La Bottega naartoe wil, en in combinatie met onze e-commerce kennis werden dan de eerste wireframes en mock-ups ontwikkeld. Dankzij onze agile werking werd er snel op feedback ingespeeld en kon er efficiënt een eindresultaat voorgelegd worden. Het resultaat is een fris en conversiegericht design dat past bij de stijl die La Bottega wenst uit te stralen.

Simultaan werd er aan de integratie gewerkt tussen Shopware 6 en het ERP. Iedereen die voeling heeft met fashion weet waar hier de uitdagingen zitten, zoals stock, promo’s online en offline, correcte productinformatie etc. Aangezien het ERP jaren geleden werd gebouwd heeft het iets andere standaarden dan een modern systeem zoals Shopware. Daarom koos Meteor ervoor om Alumio als tussenlaag te gebruiken om zo de koppelingen tussen de systemen efficiënter te organiseren. Dit stelt ook zowel La Bottega als Meteor in staat om alles beter te monitoren en snel te kunnen inspelen op zaken die mislopen.

September 2023 is de nieuwe webshop dan live gegaan, de start van een nieuw online verhaal voor La Bottega.

Belangrijkste kenmerken

Alumio
content + commerce
Custom design
Mobile first

Related cases

Headless hoogstandje

B2BShopware

De Shopware oplossing voor Tuin & dier

B2CShopware

Geen fast fashion, wel kwaliteitsvol design waar je lang van kunt genieten.

B2CShopware