De grootste merkenboetiek

skm.be

B2CShopify Plus
SKM Shopify Plus

Over SKM

De huidige eigenaars Steven en Dominique namen de zaak over in 2016. Ze zijn een complementair duo, man en vrouw , maar ook “ying en yang” in de zaak. Steven startte reeds in 2002 bij SKM als aankoper en kent als geen ander de SKM klant. Hij leerde van Mr Meyers hoe hij de zaak moest leiden als sterke ondernemer.

Dominique komt erbij in 2015 en had haar leerschool bij multinationals zoals Danone en Unilever. Zij transformeren samen SKM (Service Kwaliteit Mode) naar de hedendaagse multimerkenboetiek waar persoonlijk advies en menselijkheid centraal staan. Fashion voor iedereen, aangepast aan ieders noden, in een familiale sfeer!

Projectscope

Het project ging gepaard met een volledige rebranding van SKM, waarbij niet alleen het logo en de kleuren werden aangepast, maar de winkel ook een volledige facelift kreeg. Dit moest zich ook uiten in de webshop, een hele mooie uitdaging dus.

SKM wilde een geavanceerde e-commerce oplossing om de online en offline winkelervaring naadloos te integreren. Het doel was om meer dan 50.000 producten aan te bieden, omnichannel mogelijkheden te implementeren, het loyaliteitsprogramma te versterken en inspirerende winkelervaringen te creëren.

Als gespecialiseerd Shopify Plus bureau hebben we een webshop opgeleverd op maat van SKM, naadloos geïntegreerd met het SoftTouch ERP systeem. De omnichannel strategie werd geïmplementeerd, waardoor klanten het loyaltyprogramma, kortingen en acties zowel online als offline konden gebruiken.

Design en techniek

Een cruciaal aspect van dit project was dus de integratie met Softtouch, waarmee SKM efficiënt stockbeheer en orderverwerking kon realiseren. Hierdoor wordt een omnichannel ervaring gecreëerd , waarbij klanten soepel kunnen schakelen tussen online en offline winkelen. Zo is het loyaltyprogramma, één van de stokpaardjes van SKM, zowel online als offline te gebruiken, alsook kortingen en acties.

Nog een leuke functionaliteit dat SKM typeert is de ‘Try Out Fit’. Hiermee kunnen klanten aan de hand van vraagstellingen rond stijlen, maten, merken,… een gerichte afspraak maken waarbij een selectie aan artikelen op maat van de klant wordt klaargelegd in de winkel. Hierdoor wordt het online winkelen bij SKM interactiever en persoonlijker. Een andere mooie feature is ‘Shop the Look’, waarmee klanten volledige outfits kunnen kopen op basis van samengestelde looks.

Met een uitgebreid productassortiment van meer dan 50.000 items werd gezorgd voor geoptimaliseerd beheer, inclusief verbeterde zoek- en filterfunctionaliteiten om de klantnavigatie te vergemakkelijken. Dit werd aangevuld met inspirerende landing pages die thematisch waren ontworpen om als bron van inspiratie te dienen en de ontdekkingsreis van de klant te stimuleren.

Belangrijkste kenmerken

Integratie Softtouch
Omnichannel
Inspirationeel
Mobile first