Natural unlazy energy

zyladrink.com

B2CShopify
Zyla Shopify Meteor

Over Zyla

Spadel is vooral bekend om haar watermerk Spa, dat al sinds de 16e eeuw gebotteld wordt. Iedereen kent wel hun plat of bruiswater, of de Spa rood of Spa blauw. Sinds 2010 werkt Spadel sterk aan de uitbreiding van extra producten en merken. Denk maar aan het ‘flavoured’ waterassortiment dat in 2013 uitkwam. Wat nog ontbrak in het assortiment was een energiedrank.

Zyla is de naam van het nieuwe energiedrankje van Spadel. Zyla s het omgekeerde van lazy, maar bovenal is het een energiedrank die je moeiteloos weer in actie brengt, afhankelijk van de energie die je echt nodig hebt! Waarom een luiaard als mascotte voor een energiedrank? Omdat met Zyla zelfs de meest luie van nature energiek kunnen zijn.

Projectscope

Met een nieuw merk komen natuurlijk stevige inspanningen rond marketing en branding, en nieuwe kanalen waar dit tot uiting moet komen. Zo was er nood aan een nieuwe website waarbij de ervaring met het nieuwe merk moest primeren. Op korte termijn is het plan dan om de nieuwe brand website om te zetten naar een webshop.

Een designtraject werd opgestart om de branding en styleguide om te zetten in een dynamisch ontwerp. Belangrijk was om de frisse kleuren, de energie en de mascotte van het drankje te doen leven bij de online bezoeker, het moet de goesting doen geven om het te proeven.

Dit design werd dan geïmplementeerd in Shopify. Voor Shopify werd gekozen omdat je hier vrij spel hebt wat betreft de front-end, en omdat de stap naar uiteindelijk e-commerce heel klein is met een platform dat alle e-commerce functionaliteiten al out of the box heeft. Het resultaat mag er zijn, een mooi staaltje van design in combinatie met de juiste tools en techniek.

Belangrijkste kenmerken

Future proof setup
e-commerce
Animations
Mobile first