1. Home
  2. /
  3. Cases
  4. /
  5. Light Gallery

Light Gallery

Shopware

Light Gallery is ontstaan uit de Massive winkels met een expertise in verlichting die al dateert van 1926. In de loop der jaren groeide Massive uit tot een multinational met vestigingen in heel Europa, en werd een toonaangevend merk in de verlichtingsindustrie. In 2006, werd Massive deel van Signify Belgium NV, die in 2010 het winkelconcept een nieuwe naam gaf: Light Gallery was geboren. Met het nieuwe concept streeft Light Gallery ernaar klanten nog beter te adviseren en te inspireren. Verder wordt het innovatieve karakter nog meer benadrukt met een assortiment volgens de nieuwste trends in verlichting en de lancering van nieuwe Philips technologieën. 

Projectscope

De visie van Light Gallery is het omnichannel platform te worden voor (geconnecteerde) verlichtingsoplossingen met een uitgesproken product assortiment, aangevuld met een uitgebreid service pakket, en bovenal een doorgedreven klantgerichte aanpak om toonaangevend te worden als best-in-class in klantenbeleving binnen de verlichtingswereld. De twee belangrijkste pijlers die deze visie moeten waarmaken zijn:

  1. een online platform, ondersteund door belevingswinkels
  2. een team van belevingsexperten

Dus, Light Gallery gaat het huidige e-commerce platform vervangen door een nieuw platform met een sterke focus op user friendliness en conversie. Het wordt het klantenportaal waar klanten toegang hebben tot het productgamma van Light Gallery en waar zowel de klanten als de lichtadviseurs de mogelijkheid hebben om producten online te kopen of het online maken van een afspraak met een lichtadviseur. In de toekomst wordt via het ecommerce platform deze afspraak voorbereid door bijv het samenstellen van een moodboard.

Dit alles maakt deel uit van een verdere digitalisering van Light Gallery en hun winkelpunten.

Sales support screens

In de nieuwe winkelbeleving van Light Gallery worden niet meer alle lichten door elkaar gehangen. In plaats daarvan zullen er inspirationele ruimtes in de winkel komen waar een beperkt assortiment hangt om de klant niet te overladen. Dit wordt ondersteund door kiosken (sales support screens) waar de klant samen met de verkoper door het assortiment kan gaan.

Meteor zorgt ervoor om de sales support screens via Shopware aan te sturen door gebruik te maken van de Shopware sales channel functionaliteit in combinatie met het CMS. Met Shopware 6 is het mogelijk om ieder verkoopkanaal centraal vanuit één oplossing te beheren, al dan niet met een totaal verschillende look & feel. Een Sales Channel kan aangemaakt worden voor ieder kanaal waarop men producten wilt verkopen of weergeven. De verkoopkanalen kunnen o.a verschillen in looks, categorisatie, betaalmethoden, valuta’s, talen en assortiment.

Door gebruik te maken van een browser in kiosk mode, kunnen enkel specifieke pagina’s bezocht worden op de support screens.

Client

Light Gallery

Website

lightgallery.com

Belangrijkste kenmerken

  • Vervanging huidig platform
  • Integratie met Microsoft ERP
  • Integratie met SAP ERP
  • Integratie met PIM systeem Akeneo
  • B2C focus met B2B toekomst
  • Sales support screens
  • Nieuwe e-commerce website
  • Light Studio

Related cases

Menu